UE lansează o anchetă care vizează Apple

UE a lansat o anchetă privind achiziționarea de către Apple a serviciului de identificare a muzicii, Shazam. Este preocupată de faptul că afacerea ar putea micșora opțiunile consumatorilor pentru serviciile de streaming muzical mobil în cadrul SEE (Spațiul Economic European)

În februarie, mai multe țări, inclusiv Austria, Franța, Islanda și Spania, au solicitat Comisiei Europene să evalueze achiziția pentru a determina dacă acest lucru este permis în temeiul unei legi a Uniunii Europene privind fuziunile. Acordul, conform comisiei, „ar putea avea un efect negativ semnificativ asupra concurenței în Spațiul Economic European”. Această solicitare este în prezent în curs de acțiune, cu un termen de investigare stabilit pentru 4 septembrie.

Spotify ar putea pierde mult trafic

Principala îngrijorare pare să fie că Spotify și Apple acumulează 1 milion de clickuri pe zi prin intermediul aplicației Shazam. În timp ce Shazam este încă live, dacă Apple ar fi închis-o sau doar trimiterile directe la propriul serviciu muzical, Spotify ar putea pierde un volum semnificativ de trafic. În plus, oficialii subliniază faptul că Apple ar putea folosi datele lui Shazam pentru a-și viza utilizatorii rivalilor și pentru a le „încuraja să treacă la Apple Music”.

Modul în care oamenii ascultă muzica s-au schimbat semnificativ în ultimii ani, cu tot mai mulți europeni folosind servicii de streaming muzical. Ancheta noastră urmărește să se asigure că fanii muzicii vor continua să se bucure de oferte atractive pentru streaming de muzică și că nu se vor confrunta cu mai puține opțiuni ca rezultat al acestei fuziuni propuse. a declarat Comisarul european pentru concurență, Margrethe Vestager

Apple a confirmat că a cumpărat Shazam într-o tranzacție în valoare de 400 de milioane de dolari în decembrie anul trecut. Acest număr este departe de 1 miliard de dolari pe care Shazam le-a evaluat în timpul ultimei sale runde de finanțare, dar compania se lupta cu profitabilitatea, care doar a adus venituri de 54 milioane USD în 2016. Shazam poate fi un avantaj pentru Apple în mai multe moduri. Recunoașterea muzicii și sunetului este deja integrată cu Siri și ar putea obține o integrare mai profundă cu iOS. Apple ar putea, de asemenea, să exploateze tehnologia de recunoaștere vizuală Shazam pentru eforturile sale ARKit.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.