China a interzis cel mai popular site de benzi desenate din țară pentru ironia adusă unui erou comunist. În conformitate cu Legea privind protecția eroilor și a martirilor, adoptată de Congresul Național al Poporului la 1 mai, este ilegal să se facă glume în detrimentul eroilor comuniști sau al martirilor – acele distincții aparținând, bineînțeles, statului.

Site-ul de benzi desenate Baozou, care a avut mai mult de 10 milioane de adepți pe site-ul social media chinez Weibo și peste 245.000 de abonați pe Youtube, a fost atât de popular încât comedia sa 7723 a fost transformată într-un film Netflix numit Next Gen, care este în curs de dezvoltare. Filmul animat are voce de acțiune de la Jason Sudeikis, Michael Peña, Constance Wu, David Cross și Charlyne Yi.

Baozou a suferit mânia cenzorilor din cauza unui videoclip postat pe site în 2014 și a fost repus recent pe agregatul de știri Jinri Toutiao. Videoclipul îl descria pe cineva purtând o mască „furioasă” batjocorind Dong Cunrui, un tânăr soldat comunist care s-a aruncat în aer ca să distrugă un buncăr de partid naționalist în timpul războiului civil chinez.

Administrația Cyberspace din China, principala autoritate de reglementare a internetului din China, a declarat într-o declarație joi seara că a convocat directorii mai multor companii de platforme de internet în această după-amiază și le-a cerut să aplice cu strictețe regulamentul privind spațiul cibernetic. a închis 16 conturi, printre care Baozou, pentru că au arătat lipsă de respect față de eroii comuniști.

Weibo a șters joi seara contul lui Baozou, alături de alte platforme, printre care Jinri Toutiao, cel mai popular agregator de știri din China și platforma video Youku. China are o istorie bogată de cenzurare a animațiilor, de la Winnie the Pooh, pentru că seamănă cu președintele Xi Jinping, Peppa Pig pentru idei de „gangster” subversive, pentru aplicația de parodie Neihan Duanzi pentru conținut „înșelător și vulgar”.

Ren Jian, CEO al companiei din spatele companiei Baozou, și-a cerut scuze joi seara. „Compania este foarte recunoscătoare pentru supravegherea și criticarea mass-media și a fanilor, astfel încât să putem vedea deficitul în mod clar și să facem mai bine în viitor”, a spus el într-o declarație cu privire la Weibo în contul eliminat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.