Tutoriale

De ce internetul merge atât de greu?

Există multe motive pentru care conexiunea dvs. la Internet poate să fie lentă. Ar putea fi o problemă cu modemul, routerul, semnalul Wi-Fi, puterea semnalului de pe linia de cablu, dispozitivele din rețea care vă saturează lățimea de bandă sau chiar un server DNS lent. Acești pași de rezolvare vă vor ajuta să rezolvați problema.

Reduceți problema prin intermediul unor site-uri web și dispozitive

Dacă testul de viteză confirmă faptul că internetul dvs. este lent, încercați să vă conectați la mai multe site-uri web și să utilizați mai multe dispozitive în casa dvs. dacă conexiunea la Internet este lentă. Dacă latența este doar cu un singur site web, este probabil că problema e a site-ului și nu a internetului. Nu există nimic de făcut cu privire la acest lucru, cu excepția faptului că așteptați ca persoanele responsabile cu site-ul să le repare.

Viteza este scăzută doar pe un singur computer sau pe toate dispozitivele tale? Dacă este doar un computer, știi că soluția se află probabil acolo. Este posibil să trebuiască să reporniți computerul sau este posibil să fie nevoie să efectuați o scanare malware cu antivirusul preferat pentru a vă asigura că totul este bine. Dacă încetinirea are loc pe mai multe dispozitive – mai multe computere, de exemplu, sau computerul și telefonul dvs. – atunci este aproape sigur o problemă de rețea și va trebui să mergeți la router să vedeți ce e în neregulă.

Verificați viteza și comparați-o cu cea din contract sau cu cea anterioară, normală

Înainte de a trece printr-o grămadă de încercări de reparație, merită efectuat un test de viteză folosind un site web, cum ar fi Speedtest.net, pentru a vedea cât de bine funcționează de fapt. Asigurați-vă că opriți orice descărcări, încărcări, streaming Netflix sau alte activități de internet grele înainte de a efectua testul pentru a vă asigura cât mai puțină interferența cu rezultatele.

Comparați rezultatele vitezei măsurate cu viteza din contractul pe care îl plătiți. Dacă nu știți acest lucru, există șanse mari să îl găsiți în factura de conexiunea la Internet sau pe site-ul de internet al furnizorului dvs. de servicii.

Există câteva avertismente aici. Testele de viteză pot apărea uneori destul de ridicate, întrucât anumiți furnizori de servicii de Internet le pot acorda prioritate și pot avea servere foarte apropiate de dvs. Dacă viteza de conectare pare puțin scăzută, aceasta poate fi normală – în general plătiți pentru o „viteză” până la o anumită limită și nu obțineți întotdeauna viteza exactă pe care o plătiți. Vitezele pot fi, de asemenea, mai lente la orele aglomerate ale zilei, când toată lumea din cartierul dvs. utilizează conexiunea la internet decât în ​​orele în care mulți oameni dorm sau lucrează.

Desigur, ar putea exista și posibilitatea faptului că plătiți pentru un internet cu viteză lentă – caz în care va trebui să apelați la furnizorul dvs. de internet și să plătiți mai mult pentru a vă îmbunătăți serviciul!

Cu toate acestea, dacă plătiți pentru o anumită viteză de și primiți constant rezultate ale testelor de viteză care sunt cu mult sub aceasta, este timpul să treceți la pașii de rezolvare de mai jos.

Reporniți Modemul și Routerul

Ca și computerele, modemurile și routerele se pot bloca și rămâne într-o stare nasoală pt dvs. Această problemă poate fi rezolvată cu o repornire. Dacă nu ați rebootat routerul și modemul dvs. de ceva timp, ar trebui să o faceți acum.

Dacă totul este făcut dintr- singură bucată, într-un singur dispozitiv, este foarte ușor să reporniți totul. Însă dacă este făcut don două bucăți hardware: router și modem e necesar să le restartați pe amândouă individual. Routerul se conectează la modemul care este conectat la cablul care iese din perete. Pentru a le repornii, deconectați-le de fiecare dată de la prizele de alimentare respective timp de zece secunde înainte de a le conecta din nou. Este posibil să dureze câteva minute ca modemul să se reconecteze la furnizorul dvs. de servicii Internet și să vă aducă conexiunea la internet online. Să nu uitați să verificați dacă viteza dvs. s-a îmbunătățit după repornire.

Îmbunătățiți semnalul Wi-Fi

Este posibil ca internetul dvs. să  nu aibe probleme, dar Wi-Fi-ul care vă conectează la internet să aibă probleme de semnal. O conexiune Wi-Fi rea poate părea o problemă de conexiune la Internet, mai ales că poate afecta toate dispozitivele de acasă. Există destul de multe motive pentru care puteți avea un semnal Wi-Fi nasol. Undele de aer ar putea fi aglomerate cu prea multe dispozitive din apropiere, mai ales dacă utilizați 2,4 GHz și nu 5 GHz, care poate suporta mai multe dispozitive. Aceasta este o problemă deosebit de obișnuită în zonele urbane dense – de exemplu, dacă locuiți într-un complex de apartamente cu vecini care au o mulțime de routere wireless și alte dispozitive.

De asemenea, ați putea avea doar o zonă moartă, ceva care interferează cu semnalul Wi-Fi, sau o problemă redusă în întreaga dvs. locuință.

Dacă aveți o locuință sau o curte mai mare și aveți nevoie de o acoperire Wi-Fi mai bună, luați în considerare obținerea unui sistem Wi-Fi cu rețea care oferă mai multe stații de bază pe care le puteți amplasa în jurul locuinței sau al proprietății.

Opriți saturarea conexiunii (sau încercați QoS)

Conexiunea dvs. la Internet este împărtășită de toate dispozitivele din locuința dvs., astfel încât alte dispozitive din rețea ar putea să vă satureze conexiunea la Internet, încetinind lucrurile pentru toți ceilalți.

De exemplu, dacă două persoane se uită pe YouTube și o persoană încearcă să descarce un fișier cu BitTorrent, experiența fiecăruia va încetini. Opriți (sau încetiniți) unele dintre celelalte descărcări pentru a crește viteza.

Dacă aceasta este o problemă deosebit de frecventă, va trebui să faceți upgrade la pachetul dvs. de internet. Cu toate acestea, puteți vedea, de asemenea, dacă routerul dvs. are o caracteristică de calitate a serviciului (QoS), care va permite routerului să gestioneze automat și să atribuie cât de multă lățime de bandă primesc diferite dispozitive și servicii.

Verificați cablurile

Dacă aveți internet prin cablu acesta ar putea degrada puterea semnalului dvs. conducând la o conexiune de Internet slabă. Cablurile variază în ceea ce privește calitatea, iar unul ieftină ar putea reduce puterea semnalului mult mai mult decât unul de o calitate superioară. Un număr mare de splittere ar putea cauza și ele o problemă.

Dacă aveți splittere pe linia de cablu, încercați să le deconectați pentru a depana conexiunea la Internet. Vedeți cum funcționează conexiunea dvs. la Internet fără niciun splitter pe linie. Dacă aveți o viteză de conectare la Internet mult mai rapidă, ați găsit problema.

Încercați un alt server DNS

În unele cazuri, comutarea serverelor DNS poate ajuta la accelerarea vitezei aparente a conexiunii dacă serverele DNS prestabilite de servicii de Internet sunt lente.

Iată cum funcționează DNS: Când vă conectați la un site ca google.com, computerul dvs. contactează serverele DNS și întreabă „Ce adresa IP numerică este asociată cu google.com?” Acesta primește un răspuns înapoi și se conectează la acea adresă IP, care poate fi ceva de genul 216.58.193.78 și apoi se conectează la acea adresă.

În mod tipic, serverele DNS sunt furnizate de furnizorul dvs. de servicii de internet. Dar, dacă acestea sunt lente sau supraîncărcate, este posibil să puteți obține o viteză mai bună prin trecerea la un alt set de servere DNS. Google Public DNS și OpenDNS sunt amândouă destul de populare.

Contactați-vă furnizorul și raportați problema

Dacă ați trecut prin toți acești pași de rezolvare a problemei și nu o puteți remedia, există șanse mari ca aceasta să nu fie o problemă pe care o puteți remedia. Este posibil să fie problema furnizorului dvs. de servicii de Internet. De exemplu, este posibil să existe o problemă cu linia de cablu care rulează de la dvs. la ISP sau cu alte echipamente pe care le au. În acest caz, trebuie să apelați furnizorul dvs. de servicii de Internet și să raportați problema.

Plătiți furnizorului dvs. de servicii de internet pentru a oferi o conexiune stabilă și este de datoria lor să remedieze orice problemă cu aceasta la sfârșitul lor. Doar asigurați-vă că este de fapt problema lor și nu o problemă cu privire la problemele dvs. de ultimă generație ca Wi-Fi.

 

Etichete

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Close