Facebook s-a aflat încorporat într-o altă controversă colosală într-o anchetă FTC

Facebook s-a aflat încorporat într-o altă controversă colosală legată de modul în care rețeaua sa socială extinsă, de miliarde de persoane, a fost abuzată de actorii răi. De data aceasta, vinovatul este Cambridge Analytica, o firmă de analiză a datelor folosită de campania președintelui Donald Trump în timpul alegerilor din 2016 din SUA pentru a viza anunțurile electorale pe Facebook. S-a constatat că Cambridge Analytica a utilizat în mod abuziv datele despre utilizatori ale unui număr de 50 de milioane de utilizatori Facebook prin intermediul firmei de cercetare a comportamentului afiliat Strategic Communication Laboratories, care a încălcat termenii serviciului Facebook prin achiziționarea respectivelor date de la o aplicație terță parte datele au fost șterse și modul în care au fost utilizate.

Comisia Federală pentru Comerț investighează dacă Facebook a încălcat un acord guvernamental de confidențialitate, permițând Cambridge Analytica să obțină date personale ale utilizatorilor, potrivit unui raport al Bloomberg.

Facebook a fost de acord cu acordul, cunoscut sub numele de decret de consimțământ, în 2011, după ce se presupune că a înșelat utilizatorii cu privire la numărul de informații personale pe care le împărțeau. FTC a argumentat că Facebook a indus în eroare utilizatorii prin faptul că nu a explicat, printre alte probleme, cât de mult au primit aplicații de la terțe părți. În cadrul înțelegerii, Facebook a fost de acord cu regulile care reglementează confidențialitatea utilizatorilor, inclusiv primirea unui consimțământ expres înainte de a folosi datele dincolo de setările de confidențialitate.

Cambridge Analytica a obținut informații despre 50 de milioane de utilizatori Facebook

După ce a apărut știri săptămâna trecută că Cambridge Analytica a obținut informații despre 50 de milioane de utilizatori Facebook printr-o aplicație aparent inofensivă, începând din 2014, câțiva foști oficiali ai FTC din spatele ordinii din 2011 au speculat ieri în The Washington Post despre faptul dacă Facebook a încălcat decretul. În cazul în care FTC hotărăște în cele din urmă că Facebook a încălcat acordul, compania ar putea fi deschisă la milioane de amenzi, potrivit postului – fără a mai menționa agresiunea publică pentru încălcarea acordului de confidențialitate.

Facebook nu a răspuns imediat la o cerere de comentarii. Compania este așteptată să abordeze acest scandal la o reuniune internă astăzi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.