Noutati

Facebook îți va spune în curând dacă ești bogat sau sărac

Gigantul Facebook știe foarte multe despre noi, dar în curând veți putea afla care este situație dvs. financiară după analiza unei inteligențe artificiale.

Gigantul de rețele sociale dorește să construiască un sistem care să colecteze date personale de la utilizatori, cum ar fi educația, proprietatea asupra locuințelor și utilizarea internetului, pentru a prezice statutul lor socio-economic. Brevetul a fost depus la 27 iulie 2016, dar a fost făcut public joi.

Prezentarea sugerează un algoritm care poate ajuta la îmbunătățirea capabilităților de direcționare Facebook, astfel încât să poată afișa mai multe anunțuri relevante utilizatorilor. Un arbore de decizie începe prin a întreba care este vârsta utilizatorului și, de acolo,pune o întrebare care ar fi aparent relevantă pentru grupul de vârstă al acelui utilizator.

În prezentare, tinerii între 20 și 30 de ani sunt întrebați câte dispozitive cu acces la internet au, în timp ce cei între 30 și 40 sunt întrebați dacă au o casă sau nu.

Alte informații care sunt luate în considerare sunt istoricul de călătorie al unei persoane, tipul de dispozitive pe care le deține utilizatorul, numărul de dispozitive conectate la Internet pe care le au și cel mai înalt nivel de educație.

În partea inferioară a arborelui decizional se va întreba: “Care este probabilitatea ca utilizatorul să fie în clasa de mijloc?” Brevetul arată că, în general, grupul socio-economic al unui utilizator este legat de venitul unui utilizator.

Dar, așa cum era de așteptat, gigantul rețelei sociale Facebook recunoaște că utilizatorii nu se simt confortabil spunând cât de mult câștigă pe an.

“Sistemele online nu au adesea informații despre veniturile utilizatorilor, deoarece utilizatorii nu sunt în general dispuși să împărtășească informații despre venituri, care pot fi informații confidențiale, în sistemele online”, spune brevetul.

Prin urmare, în schimb, Facebook pune întrebări cu privire la marja de venit și utilizează alte date cu caracter personal pentru a trage concluzii pentru sine. Nu numai că utilizează datele furnizate de utilizatori pe platformă, ci se poate referi și la “acțiunile efectuate de utilizatori pe Facebook”.

“Prin prezicerea grupurilor socio-economice ale utilizatorilor, Facebook poate ajuta terțul să prezinte conținut sponsorizat utilizatorilor vizați”, potrivit brevetului. “Părțile terțe pot promova eficient produsele sau serviciile lor, iar sistemul online poate oferi o experiență mai atractivă pentru utilizatori”, afirmă nota.

Facebook ar folosi arborele de decizie pentru a grupa utilizatorii în trei clase: clasa muncitoare, clasa de mijloc sau clasa superioară. Cu toate acestea, nu este clar dacă brevetul va fi utilizat pentru orientarea utilizatorului.

“Deseori căutăm brevete de tehnologie pe care nu le-am implementat niciodată, iar brevetele nu ar trebui luate ca un indiciu al planurilor viitoare”, afirmă un purtător de cuvânt al Facebook. Facebook a fost deja criticat pentru că știe prea multe despre utilizatorii săi, iar mulți susțin că nu respectă confidențialitatea utilizatorului.

Firma a depus alte brevete legate de urmărirea utilizatorilor, inclusiv una care descrie un sistem conceput pentru a detecta și a răspunde la emoțiile utilizatorilor, conform CBInsights. Un brevet a descris o tehnologie care captează imagini ale utilizatorilor prin intermediul camerelor smartphone sau laptop, chiar dacă utilizatorul nu folosește în mod activ camera.

Deci, ce părere aveți despre acest nou brevet al Facebook? Pur și simplu scrieți-vă opniile în secțiunea de comentarii de mai jos.

Etichete
Afișați mai multe

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Close