Într-un interviu acordat lui Ezra Klein de la Vox, Mark Zuckerberg declară că explorează opțiunea ca utilizatorii Facebook să apeleze în mod independent la echipa de moderare a conținutului, în cazul în care conținutul lor este descoperit pentru încălcarea politicilor comunității. Directorul general al companiei face apel la procesul de apel în favoarea Facebook care funcționează mai mult ca un guvern, cu scopul de a crea o rețea care „reflectă mai mult ceea ce doresc oamenii din comunitate decât ceea ce ar putea dori acționarii pe termen scurt”.

În prezent, Facebook a permis numai apeluri pentru conținut care a fost eliminat din cauza încălcării legilor privind drepturile de autor și trebuie să fie depus prin contranotificare prin legea privind drepturile de autor din Digital Millennium Copyright Act (DMCA). În viziunea lui Zuckerberg, capacitatea de a face recurs în mod independent ar trebui să fie disponibilă ca „orice sistem democratic funcțional”. Procesul ar funcționa similar cu „juriul flash” al lui Periscope, unde spectatorii sunt selectați aleatoriu și chestionați dacă un comentariu raportat este abuziv.

Deci, oamenii de la Facebook pot lua prima decizie bazată pe standardele comunității care sunt subliniate și apoi oamenii pot obține o a doua opinie. Vă puteți imagina un fel de structură, aproape ca o Curte Supremă, care este alcătuită din oameni independenți care nu lucrează pentru Facebook, care în cele din urmă fac apel la judecata finală asupra a ceea ce ar trebui să fie acceptabil într-o comunitate care reflectă normele sociale și valorile oamenilor din întreaga lume. Cred că o putem construi pe plan intern ca pe un prim pas spune Zuckerberg

Facebook răsfoiește în mod obișnuit utilizatorii cu privire la politicile comunitare și la întrebările legate de platforma generală, deși recent a intrat în dificultate pentru că „a greșit” în a le permite utilizatorilor să răspundă pozitiv la vizionarea pornografiei infantile pe site. În prezent, Facebook identifică trei categorii de conținut necorespunzător al comunității: nuditatea adultului și activitatea sexuală, discursul de ură și violența și conținutul grafic.

În interviu, Zuckerberg apără și modelul Facebook susținut de anunțuri, spunând că, spre deosebire de modul în care Apple gestionează confidențialitatea utilizatorilor, există mulți utilizatori care nu își pot permite să plătească. „Asta nu înseamnă că nu ne concentrăm în primul rând pe servirea oamenilor”, spune el. „Eu găsesc argumentul acela că, dacă nu plătiți așa ceva, nu ne pasă de dumneavoastră, de a fi extrem de ușor … […] Dacă vrei să construiești un serviciu care să nu servească numai oameni bogați, atunci tu trebuie să aibă ceva ce oamenii își pot permite „.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.