Recent, a fost dezvăluit faptul că firma de analiză a datelor, Cambridge Analytica și Facebook, au fost implicați într-un scandal de date privind confidențialitatea, în care cei doi au recoltat ilegal până la 87 de milioane de date personale ale utilizatorilor Facebook fără cunoștințele și consimțământul lor. Facebook a permis miilor de dezvoltatori de aplicații să recolteze date prin jocuri și teste online ale unor terțe părți.

Acest scandal a ridicat îngrijorări cu privire la confidențialitatea datelor utilizatorilor pentru care CEO-ul Facebook Mark Zuckerberg a trebuit să se confrunte cu întrebări intense din partea parlamentarilor americani cu privire la colectarea și utilizarea datelor de către companie.

Gigantul social media popular a lansat acum un articol detaliat pe blog, care explică modul în care Facebook colectează informații despre utilizatorii săi de pe Web, chiar dacă nu sunteți utilizator ai Facebook sau sunteți deconectat (ă) din contul dvs. Articolul de blog care a fost postat de David Baser, director de management produse Facebook, a declarat luni că postul este un răspuns parțial la întrebările pe care Zuckerberg nu a putut să le răspundă în timpul audierilor sale din cadrul Senatului și Congresului.

Baser a subliniat în postare că nu numai Facebook, chiar companii precum Google, Twitter și Amazon utilizează multe din aceleași practici de colectare a datelor de utilizator pe care le face gigantul social media.

El a scris: „Twitter, Pinterest și LinkedIn au toate butoane asemănătoare pentru a ajuta oamenii să împărtășească lucrurile în serviciile lor. Google are un serviciu popular de analiză. Iar Amazon, Google și Twitter oferă funcții de conectare. Aceste companii – și multe altele – oferă și servicii de publicitate. De fapt, majoritatea site-urilor web și aplicațiilor trimit aceleași informații companiilor multiple de fiecare dată când le vizitați. „Explicând modul în care Facebook primește cookie-urile, adresa IP și informații despre utilizatorii de pe alte site-uri, el a adăugat:” Când vedeți un videoclip YouTube un site care nu este YouTube, îi spune browserului să solicite videoclipul de pe YouTube. YouTube vă trimite acest mesaj.”

Baser a spus că echipa colectează informații despre indivizi în folosul lor. El a scris: „Aplicațiile și site-urile care utilizează serviciile noastre, cum ar fi butonul Like sau Facebook Analytics, ne trimit informații pentru a-și îmbunătăți conținutul și anunțurile”.

În schimb, Facebook îi ajută pe acele site-uri să servească anunțuri relevante și angajatoare sau să primească analize pentru a studia modul în care oamenii își folosesc serviciile.

„Când vizitați un site sau o aplicație care utilizează serviciile noastre, primim informații chiar dacă sunteți deconectat sau nu aveți un cont Facebook. Acest lucru se datorează faptului că alte aplicații și site-uri nu știu cine folosește Facebook „, a adăugat Baser.

„Politica noastră de confidențialitate explică în detaliu ce facem cu informațiile pe care le primim – și tocmai am actualizat politica pentru a le face mai ușor de citit. Există trei modalități principale în care Facebook utilizează informațiile pe care le primim de la alte site-uri web și aplicații: furnizarea serviciilor noastre către aceste site-uri sau aplicații; îmbunătățirea siguranței și securității pe Facebook; și îmbunătățirea propriilor produse și servicii. Voi împărți ceva mai mult despre fiecare, dar mai întâi vreau să fiu clar: nu vindem datele oamenilor.”, a concluzionat el.

Acest lucru pare a fi perfect justificat pentru gigantul social media. După mărturia lui Zuckerberg din săptămâna trecută a Congresului, compania declară că se străduiește să fie mai transparentă cu privire la informațiile pe care Facebook le are și cum sunt folosite. Spune că dorește să pună controlul asupra utilizatorilor din Facebook. Voi ce părere aveți?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.