Google anunță Stadia, un serviciu de streaming pentru jocuri bazat pe browser

0
20

Google a intrat marți în domeniul jocurilor video prin anunțarea noii platforme de jocuri cloud „Stadia” la conferința Game Developers Conference (GDC) 2019 din San Francisco.

Stadia este promovată ca fiind o comunitate centrală pentru gameri, creatori și dezvoltatori, care are ca scop să unifice Microsoft Xbox One, PlayStation 4 Sony, Switch-ul Nintendo, precum și servicii viitoare cum ar fi xCloud și GeForce Now de la Nvidia.

Stadia nu este o componentă hardware sau o consolă dedicată, ci o platformă de streaming menită să elibereze jucătorii de limitările hardware ale PC-urilor și consolelor. Toate jocurile vor fi difuzate în rețeaua globală de centre de date Google ca mai apoi un feed video a jocurilor să fie accesibile către utilizatori pe desktop-uri, laptop-uri, tablete, telefoane și televizoare conectate la stick-uri de streaming Chromecast.

Tehnologia de streaming permite utilizatorilor să joace jocuri video de înaltă calitate pe browserul lor de sau chiar pe YouTube, fără să descarce fișierele necesare. Astfel, Google oferă jucătorilor „acces instant” la jocuri printr-un simplu click.

„Ambiția noastră este de a oferi cât mai multe jocuri”, a declarat Phil Harrison, vicepreședinte Google, care supraveghează noul serviciu. „Puterea accesului instant este magică și a transformat deja industria muzicală și cinematografică.”

Google urmărește să facă streaming până la 4K în 60 fps cu HDR și audio surround complet atât pentru jocuri, cât și pentru partajarea cu prietenii. Compania are în plan să meargă până la 8K și 120+ fps în viitor.

În timpul prezentării, Google a demonstrat că proiectul rulează cu succes francizele Doom și Assassin’s Creed. Gigantul motor de căutare a spus că va dezvolta, de asemenea, unele jocuri in-house. Mai mult, Google a colaborat cu software-ul popular de dezvoltare a jocurilor video, cum ar fi Unreal Engine, Unity și Havok.

Google va lansa, de asemenea, un controler numit controler Stadia pentru a fi utilizat cu serviciul său. Controlerul se conectează prin Wi-Fi direct la jocul care rulează în centrul de date Google. De asemenea, are un buton de screenshot dedicat, o comandă rapidă Google Assistant și un microfon încorporat pentru a accesa funcțiile create de dezvoltatori pentru a le folosi în jocuri. Controlerul are un pad direcțional de dimensiuni mari, două joystick-uri, patru butoane de acțiune și două butoane pe părțile laterale.

Stadia va fi lansată pentru prima dată în Statele Unite, Canada, Marea Britanie și Europa în 2019. Cu toate acestea, nu a fost anunțat niciun preț sau data exactă a lansării, nici jocurile suportate de Stadia.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here