La începutul lunii martie, Nvidia a prezentat o nouă inițiativă a programului GeForce Partner Program (GPP), care pretindea că „îi ajută pe jucători să știe ce cumpără”, dar practic a reprezentat partenerii hardware și vânzători ai hardware-ului de armare Nvidia în alinierea brandurilor de jocuri exclusive GeForce. Doar două luni de nemulțumire pe scară largă, Nvidia acum trage plug-ul pe programul de parteneriat, așa cum a raportat mai întâi AnandTech.

Planul inițial al companiei Nvidia a fost acela de a implica companiile care își construiesc plăcile grafice sau asamblau PC-uri cu hardware-ul Nvidia pentru a participa la GPP, oferindu-le o promovare gratuită și „acces rapid la cele mai recente inovații”. Niciodată nu a dezvăluit specificul a ceea ce se aștepta în schimbul statutului privilegiat. HardOCP a vorbit cu numeroși parteneri din Nvidia și i sa spus că „pentru a avea acces la GPP, partenerii [Nvidia] trebuie să aibă brandul de jocuri aliniat exclusiv la GeForce”.

În termeni practici, acest lucru ar însemna că sub-brandurile precum Predator sau Asus „Republic of Gamers” ar fi trebuit să fie legate exclusiv de hardware-ul Nvidia dacă Acer și Asus vor să facă parte din noua clasă de furnizori de la Nvidia (și, având în vedere dominanța Nvidia a pieței actuale de plăci grafice, ei ar dori în mod absolut să fie în acel nivel). Toate acestea rămân în prezent informații neconfirmate, deși pare să fie confirmată de Asus introducând în aprilie un nou brand Arez dedicat cardurilor grafice Radeon de la AMD.

La rândul său, Nvidia spune că nu a dorit niciodată o relație exclusivă cu producătorul, care ar fi fost liber să „continue să aibă capacitatea de a vinde și de a promova produse de la oricine”. Ceea ce este un mod elegant de a eclipsa faptul că legarea brand-ul de jocuri al companiei cu cardurile Nvidia GeForce este aproape la fel de bun ca un acord exclusiv, cel puțin atunci când vine vorba de bugetele și prioritățile de marketing. În postul său de blog care anunță încetarea GPP, Nvidia emite o notă despre „zvonuri, presupuneri și neadevăruri”, deși niciodată nu continuă să elaboreze sau să furnizeze detalii.

Consensul larg, exprimat în raportul minuțios detaliat al HardOCP, privind GPP, a fost că a fost o inițiativă anticoncurențială care ar fi făcut mai mult rău decât bine intereselor consumatorilor pe termen lung.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.